Päivittäinen raamattuhetki ”DD”

Hei ystävä! Et ole lukemassa tätä sattumalta tai vahingossa, sillä Raamattu - Jumalan Sana ei tunne näitä käsitteitä. Sinun elämäsi on Jumalan ohjauksessa ja täydellisesti Hänenjohdatuksessaan. Haluatko sinä näin olevan vai oletko mieluummin oman tiesi kulkija – Lonely Rider – joka tarvitset Jumalan ohjausta vain umpikujalla, tie päättyy liikennemerkin kohdalla?

Jos et vielä ole niiden lukuisten Jumalan lasten joukossa, jotka ovat saaneet kokea muutoksen omassa elämässään joko ennen tai juuri tuon liikennemerkin kohdalla, niin tänään voit aloittaa –PÄIVITTÄISEN RAAMATTUHETKEN – Jumala odottaa sinua!

Kun alamme lukea Jumalan sanaa, saamme nähdä, kuinka Jumala vastaa asioihin. Päivittäinen Raamatun luku- ja hartaushetki muuttaa ajatusmaailmaamme ja asenteitamme itseämme ja toisia ihmisiä kohtaan. Kun sitten kohtaamme arkisessa elämässämme samanlaisia tilanteita kuin Jeesus kohtasi, alamme toimia niissä samalla tavoin, Jumalan mielen mukaisesti.

Päiväkirjan pito on erinomainen tapa kirjata ja prosessoida, mitä Jumala on meille puhunut. Se on myös hyödyllinen työkalu käyttää joskus myöhemmin, ajatella ja palata asioihin, joita on saanut. Ilman, että kirjoittaa ne ylös, saattaa unohtaa nuo siunaukset ja tärkeät opetukset. Vaikka päiväkirjan pito on hyvin henkilökohtaista ajan viettoa Jumalan kanssa, saatat haluta jakaa joitakin välähdyksiä pienryhmän tai mentorisi kanssa. Keskustelun kautta, saatat pystyä katsomaan tarkemmin / syvemmin mitä Jumala sinulle puhuu, saada uutta sisäistä näkemystä ja jopa rohkaista muita.

Esimerkki

Sana 
Sananl. 3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.

Havannointi
Kaikki viisaus ja ymmärrys tulee Jumalalta. Toimi, puhu ja elä Jumalan tahdon mukaan koko sydämessäsi äläkä luota omaan ymmärrykseesi. Näin olet Jumalan Valtakunnan rakentaja, Jumalan palvelija.

Soveltaminen
Ei riitä, että turvaan Herraan tiedon tasolla. Herran tahto on, että turvaan Häneen koko sydämestäni, SIIS KOKO SYDÄMESTÄNI. Minun tulee olla riippuvainen Herrasta!

Rukous
Herra, tyhjennä minut omasta ymmärryksestäni. Opeta minua luottamaan Sinuun arjen pienimmissäkin asioissa. TODELLA !!!

Lue Sanaa
Avaa Raamattusi päivän lukukappaleen kohdalta. Varaa aikaa lukeaksesi se ja anna Jumalan puhua sinulle. Kun olet lukenut, katso mikä jae on puhutellut sinua erityisesti ja kirjoita se päiväkirjaasi.

Havainnoi
Mitä ajattelet Jumalan sanovan sinulle tässä kohdassa? Pyydä Pyhää Henkeä opettamaan sinua ja paljastamaan Jeesus. Muotoile ja kirjoita tämä kohta omilla sanoillasi päiväkirjaan.

Sovella omaan elämään
Tee lukemasi persoonalliseksi kysymällä itseltäsi, kuinka se sopii omaan elämääsi juuri nyt. Ehkä se on ohje, rohkaisu, ilmestys uudesta lupauksesta tai jonkun erityisen asian korjaus elämässäsi. Kirjoita kuinka tämä Sanan kohta voi toimia sinun kohdallasi tänään.

Rukoile
Tämä voi olla niin yksikertaista kuin pyytää Jumalaa auttamaan käyttämään tätä sanaa, tai se voi olla suurempi näky siihen mitä Hän on paljastamassa sinulle. Muista, rukous on kahdensuuntainen keskustelu, varmista että kuuntelet, mitä Jumalalla on sanottavaa! Kirjoita tämä muistiin.

Jos tämä tuntuu vaivalloisesta, ota rennosti ja pidä asiat yksinkertaisina. Riippumatta miten päätät pitää hartaushetkesi, tärkeä on tehdä se päivittäin, koska Jumala on aina odottamassa sinua!

Aloittaessasi päivittäisen RaamattuHetkesi, tarvitset Raamatun, kynän ja päiväkirjan lisäksi lukuohjelman, jonka saat vaivattomasti avaamalla Nokia Missio Churchin DD-sivun tästä linkistä.

Efesolaiskirjeessä 6. luvun jakeissa 10-18 kirjoitetaan: 10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. 11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. 12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. 13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. 14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, 15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. 16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, 17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. 
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

Haluan kannustaa sinua aloittamaan RaamattuHetkesi jo tänään. Se on päätös, mitä et koskaan tule katumaan !!!

Tämä Raamatun lukuohjelman ja ohjeen on laatinut pastori Wayne Cordeiro New Hope seurakunnasta Hawaijilta ja se on käytössä lukuisissa seurakunnissa ympäri maailmaa. Lisätietoja New Hope -seurakunnasta ja Daily Devotion raamatunlukuohjelmasta ja sen nettiversioista saat sivustoilta:

www.enewhope.org 
www.lifejournal.cc